Livet – och hur man överlever det enligt en lagomt tjuskallig tjej i sina bästa/värsta år

Alla inlägg den 8 juli 2010

Av Jeanette - 8 juli 2010 22:30

Japp! Nu har jag bestämt mig. Susar iväg ner mot my old hometown Uppsala i morgon. Så där lite lagomt oplanerat tänker jag våldgästa diverse härliga vänner, ska bli superkul!  


Och på lördag blir det hojfest. Tjoho! Var sisådär 100 år sen sist, så det är verkligen på tiden. Det är min gamla klubb som har fest så många gamla kära vänner där också.


Känner verkligen att jag är i behov av en rejäl dos rock'n'roll, x antal kalla öl och en drös långhåriga tatuerade bikers att titta på. Kommer att bli kanon och jag kommer att bli som ett barn framför lösgodsburkarna... "jag vill ha en sån. Och en sån... två såna och..." HAHA! Tur att jag har sprillans nya glasögon. Progressiva. Jag kommer alltså att kunna speja både långt borta och jättenära! Blir kanon!


Men... det blir förstås inte som förr i tiden. Jag kommer inte att mullra in på en Harley. Jag kommer att komma i båt! Liiiite tantvarning där?... hmm... Äsch, va fasiken, jag är stor nog att göra som jag vill numera och det ska bli härligt att åka båt! Men jag oroar mig ändå lite... Hur ska det gå med frisyren där ute på Mälaren? Nej visst ja, jag har ju ingen frisyr! Problem solved!


När jag nyktrat till hoppas jag kunna hälsa på min käraste vän Carin, väldigt upptagen kvinna mitt i karriären som varit onödigt svår att nå på sistone. Men hon har inte jobbat ihjäl sig helt, vilket glädjer mig, idag fick jag nämligen lite connection med henne, hon stod i kön på taxfreen på Ålandsbåten. Men jag tar med en flaska vin ändå. För säkerhets skull. Vi har en hel del världsproblem att lösa. Det har vi alltid. Och vi är SÅ bra på att lösa dem.


Och så ska jag åka och krama om min kompis Bertil. Det är ett måste. Min förra granne, såväl privat som på kontoret. Vi är inte släkt på pappret, men i mitt hjärtat så är han en väldigt kär släkting.


Tills vi hörs igen, glöm inte att vara snälla mot varandra!

Och drick mycket nu när det är varmt :-))


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Om livet och hur man överlever det

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards