Livet – och hur man överlever det enligt en lagomt tjuskallig tjej i sina bästa/värsta år

Direktlänk till inlägg 3 juli 2010

Häst kontra en karl

Av Jeanette - 3 juli 2010 22:24

Jag har ju ibland funderat på att skaffa mig en karl. Men det är rätt mycket jobb med dem. Man måste vara snygg i håret varje dag, se till att man har snyggtrosor rena, variera maten... Men å andra sidan kan de ju vara alldeles underbara...

 

Hästar är ganska okomplicerade (åtminstone de flesta). Visst, det kostar det en slant att ha häst, men det kan bli minst lika dyrt med en man. Betänk bara vad en bra mascara kostar idag!


Vad är då fördelen med att ha häst, istället för ha en man?

Man kan utan problem låna ut sin häst till en väninna utan att oroa sig för att kusen plötsligt ska tycka att hon är det bästa som hänt honom.
Man vet alltid var man har sin häst  (åtminstone så länge elstängslet fungerar).

Han blir inte det minsta besviken om han får samma mat två dagar i rad.
Han bryr sig inte ett dugg att jag har en bad-hair-day.
Han följer gärna med ut på en tur fast det är fotboll på tv.
Han klipper gräset utan att man behöver tjata om det.


Och skulle han mot förmodan vara ett hopplöst talanglöst fall så kan man sälja honom! En häst kan alltså ses som en investering. Jag har aldrig någonsin fått betalt för en avlagd gammal karl, det har snarare kostat mig att bli av med dem.


Faktiskt kommer jag då på en sak där män har fördel kontra häst. De kan ta på sig skorna själva, och de gör det gratis! Fast å andra sidan, så är ju skorna till en man mycket dyrare än skorna till en häst. Så det är egentligen bara själva påsättandet som är gratis....


Å andra sidan så är ju hästar oerhört dåliga på att gå ut med soppåsen.
De är inget vidare på att massera ryggen. Att ta med dem i badkaret är inte att tänka på!
Att dela en flaska vin en kväll och lösa alla världsproblemen är inte heller något hästar är särskilt bra på.
Och det är stört omöjligt att ligga sked med en häst. (Det går inte att ligga gaffel heller för den delen)

 

  

 
 
Linda Calissendorff

Linda Calissendorff

3 juli 2010 23:05

Du kan verkligen skriva du Jeanette!!! =) Skratta så jag får ont i magen!!!!!! KANOOOOOOOOOOOOOOOON!

http://www.lillbumsan.bloggagratis.se

 
linda-li

linda-li

4 juli 2010 00:39

Tjoho Jeanette, välkommen till blogg- världen! Mycket underhållande blogg! Keep up this good work;)

http://linda-li.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Anneli

5 juli 2010 19:29

Klockrent! :D

 
Eva

Eva

6 juli 2010 11:55

En fördel till: Hästar SKA ha hårig rumpa.. ;)

http://cowboydreams.se

 
Ingen bild

Jeanette

6 juli 2010 13:04

Tack för alla snälla kommentarer. Och tack Eva, hur kunde jag missa den! :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jeanette - 8 april 2011 20:12

Ikväll avgörs Ö-viks öde, om staden kommer att leva vidare eller dö ut. Och hela ansvaret hänger på några stackars hockeyspelare.   Förlorar de så blir det katastrof, det har jag förstått från flera skarpa källor och det vore ju synd om hela sta...

Av Jeanette - 12 september 2010 18:37

  Idag har jag gjort min currykycklinggryta. Istället för att steka kycklingen innan, var jag lite lat och kokade den. Och när jag var klar med det så insåg jag att jag nu har en kycklingfond som skulle ha fått min favoritkock Per Morberg att gå i ...

Av Jeanette - 5 september 2010 18:11

I veckor har jag irrat planslöst i skogen, finkammat varenda kotte, lyft på varje gren, klampat i alla risiga snår. Men jag har inte lyckats hitta dem! Inte en enda herr Kantarell har synts till. Inte fru Kantarell heller för den delen.   Jag för...

Av Jeanette - 4 augusti 2010 14:58

Vi översköljs av allehanda kloka budskap om hur vi på olika sätt ska gå in i oss själva för att hitta det rätta jaget. Det finns allehanda kurser där man för 10.000-tals kronor lär sig hitta sig själv.   För det första, jag är nu så gammal att ...

Av Jeanette - 23 juli 2010 21:13

Många är vi som förfäras över dagens åldringsvård. Vi läser om äldre som inte varit utomhus på månader, som inte får duscha mer än ett par gånger i månaden, osv. osv.   Men håll i hatten! Nu har jag lösningen. Låt Jordbruksverket ta över äldrevå...

Presentation

Om livet och hur man överlever det

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards